Kompleksowe naprawy układu wydechowego w Bydgoszczy. Nasi mechanicy wymienią zepsuty tłumik lub naprawią i zespawają tłumik, jeżeli będzie taka możliwość.
Zwracamy uwagę na szczegóły! Prawidłowo zamontowany tłumik to odpowiednie spasowanie i uszczelnienie rur i tłumików wydechowych. Kiedy możemy zawsze wymieniamy niezbędne uszczelki w układzie wydechowym lub stosujemy odpowiednią pastę termiczną.
Ważne jest też mocowania układu wydechowego do podwozia. Przy wymianie tłumika zwracamy uwagę na gumowe elementy układu wydechowego. Poprawnie zawieszony tłumik to bezpieczeństwo Twoje i innych użytkowników drogi!
W naszym serwisie kompleksowo zajmujemy się układem wydechowym. Wykorzystujemy diagnostykę komputerową, w celu sprawdzenia poprawności działania katalizatora, sondy lambda oraz filtra cząstek stałych (DPF).
Prawidłowy dobór tłumika wydechowego jest podstawą dobrej naprawy! W naszej pracy korzystamy z wielu dostawców części do układu wydechowego. Używamy zarówno tłumików marek premium Eberspacher, Bosal oraz polskich tańszych zamienników POLMO. Korzystamy z katalogów części, aby prawidłowo dobrać odpowiedni tłumik do samochodu!
Układ wydechowy składa się z wielu elementów. Są to między innymi:
Najczęstszą awaria układu wydechowego jest niesprawny tłumik, który w trakcie eksploatacji się wypala i zużywa. Problem ten łatwo zdiagnozować. Podczas pracy silnika, wyraźnie słychać głośniejszą pracę samochodu. Niesprzyjające środowisko w którym znajdują się tłumiki zamontowane do podwozia samochodu (ciągły kontakt z wodą i solą na drogach, błotem oraz kamieniami) powoduje szybsze zużycie tłumików i ich korozję.
Naprawiamy tłumiki samochodowe, jeżeli jest to możliwe. Spawamy miejsca w których powstają dziury. Jeżeli tłumik jest mocno zużyty i zardzewiały wymieniamy go na nowy! Sprawdzamy zamocowanie całego układu do podwozia, kontrolujemy wieszaki gumowe, stan obejm i uszczelek oraz ekranów termicznych. Przy naprawach wymieniamy konieczne elementy. Prawidłowo wykonana naprawa tłumika i układu wydechowego, to komfort z użytkowania samochodu na codzień!
Sonda lambda jest elementem pomiarowym. Mierzy ilość tlenu w spalinach samochodu. Pomiar taki jest niezbędny do prawidłowej regulacji składu mieszanki paliwowo-powietrznej. W samochodzie występuje 1, 2 a nawet 4 sondy lambda. Najczęściej jest sonda diagnostyczna przed katalizatorem oraz sonda pomiarowa za katalizatorem. Na podstawie ich wskazań, możemy zdiagnozować m. in. prawidłowość działania katalizatora.
Sonda lambda się zużywa, z tego powodu producenci samochodów zalecają ich wymianę co 160 000 – 250 000 km w zależności od producenta pojazdu. Co więcej sonda lambda często szybciej się zużywa w samochodach z instalacją LPG. Sondy wymagają regularnych kontroli. Wielu producentów aut zaleca kontrole stanu sondy (oraz pozostałych elementów układu wydechowego) co 30 000 km przebiegu
Normy czystości spalin w Unii Europejskiej są bardzo wysokie. Prawidłowe działania katalizatora i filtra cząstek stałych DPF jest podstawą ich spełnienia! Często się zdarza, że samochody z powodu przekraczania norm czystości spalin nie przechodzą badania technicznego, dlatego konieczna jest ich wymiana.
Z powodu zapchanego filtra cząstek stałych lub katalizatora samochód może tracić moc. Filtr cząstek stałych DPF zużywa się podczas eksploatacji, dlatego producenci samochodów zalecają jego wymianę co 200 000- 250 000 km.
W naszym serwisie zdiagnozujemy problem oraz wykonamy profesjonalną naprawę układu wydechowego.
Naprawy tłumika mogą być proste i bardziej czasochłonne. Podstawowe naprawy zaczynają się od 70zł.
W zależności od dostępności części potrzebnych do naprawy. Większość napraw możemy wykonać w ciągu 1 dnia.
Mapa strony