Profesjonalna wymiana klocków hamulcowych, tarcz hamulcowych oraz naprawy układu hamulcowego w Bydgoszczy.
Film pokazuje jak prawidłowo wymienić klocki i tarcze hamulcowe w samochodzie osobowym.
Profesjonalna naprawa hamulców w Bydgoszczy
Koszt wymiany klocków hamulcowych w zależności od auta zaczyna się od 80zł
Koszt wymiany tarcz hamulcowych zależy od pojazdu cena zaczyna się od 110 zł.
Istnieje wiele oznak nieprawidłowej pracy układu hamulcowego. Do najczęstszych z nich należy metaliczny dźwięk podczas hamowania, zazwyczaj oznacza on zużycie klocków hamulcowych. Inną oznaką nieprawidłowej pracy może być miękki lub bardzo twardy pedał hamulca, wibracje w kierownicy podczas hamowania, zapalenie się kontrolki układu hamulcowego lub zablokowane hamulce. Nie zwlekaj i kontroluj regularnie układ hamulcowy!
Po wymianie klocków hamulcowych należy pierwsze 200-300 km przejechać starając się używać hamulców delikatnie. Ma to na celu dotarcie klocków do powierzchni tarcz hamulcowych oraz ich odpowiednie ułożenie. W naszym serwisie samochodowym najczęściej stosujemy klocki firmy TRW – posiadają one warstwę COTEC, która pomimo założenia nowych klocków zapewnia odpowiedni współczynnik tarcia już od pierwszego hamowania. Mimo wszystko, zalecamy dotarcie hamulców, jak napisano powyżej.
Układ hamulcowy to podstawowy układ bezpieczeństwa w samochodzie. Podczas eksploatacji samochodu często dochodzi do zużycia oraz awarii układu hamulcowego. Zużyciem nazywamy normalne, prawidłowe ścieranie klocka hamulcowego i tarcz hamulcowych podczas hamowania. Z drugiej strony awarie układu hamulcowego powodują nadmierne, zbyt szybkie zużycie tarcz i klocków hamulcowych lub nieprawidłowe działanie i zbyt słabą siłę hamowania.
Awarie układu hamulcowego możemy podzielić na trzy grupy:
Awarie hydrauliczne układu hamulcowego wynikają najczęściej z wycieków płynu hamulcowego poprzez nieszczelne elementy układu hamulcowego, takie jak cylinderki hamulcowe, zaciski, odpowietrzniki zacisków hamulcowych, popękane przewody hamulcowe elastyczne i metalowe. Podczas hamowania pedał hamulca staje się bardziej miękki niż zwykle i znacząco zmniejsza się siła hamowania. Naprawy najczęściej polegają na wymianie przewodów hamulcowych, wymianie cylinderków oraz naprawie lub wymianie zacisków hamulcowych.
Innym, dużym zagrożeniem jest tak zwany korek gazowy. Jest on spowodowany nieprawidłowym doborem płynu hamulcowego oraz nieodpowiednim serwisowaniem płynu hamulcowego. Producenci zalecają wymianę płynu hamulcowego co 2 lata! Płyn hamulcowy jest higroskopijny, co znaczy, że ma zdolność do wchłaniania wilgoci podczas użytkowania, w związku z czym pobiera wodę! Przy intensywnym hamowaniu istnieje ryzyko, że woda w układzie hamulcowym podczas wrzenia zamieni się w parę wodną i powstanie tzw. korek gazowy. W efekcie, ponieważ ściśliwość gazu jest znacznie wyższa od cieczy, kierowca nie poczuje oporu pedału hamulca, co poskutkuje całkowitą utratą siły hamowania. Dlatego należy kontrolować stan płynu hamulcowego i wymieniać go regularnie w serwisie!
Uwaga! Jeżeli pojawi ci się kontrolka awarii układu hamulcowego na wyświetlaczu Twojego auta nigdy jej nie lekceważ. Czasami kontrolka miga podczas jazdy – oznacza to niepoprawny poziom płynu hamulcowego. Spowodowany jest on przez nadmierne zużycie okładzin hamulcowych oraz tarcz hamulcowych lub przez wyciek płynu hamulcowego z układu hamulcowego. Sprawdź poziom płynu hamulcowego i jak najszybciej umów się na wizytę w serwisie samochodowym!
Awarie mechaniczne układu hamulcowego spowodowane są najczęściej nieprawidłowym użytkowaniem hamulców lub nieprawidłowym montażem elementów układu hamulcowego. Do najczęstszych awarii możemy zaliczyć:
Do najczęstszych awarii eksploatacyjnych układu hamulcowego możemy zaliczyć
Mapa strony